تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس تصاویر پهپاد‌ها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
سرخط خبرها

کاظمی قمی از آغاز جلسات فنی تامین حقابه هامون در چند روز آینده خبرداد

  • کد خبر: ۱۱۵۹۷۳
  • ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
کاظمی قمی از آغاز جلسات فنی تامین حقابه هامون در چند روز آینده خبرداد
نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور افغانستان از برگزاری جلسات هیات‌های فنی ایران و افغانستان با هدف تامین حقابه هامون و اجرای معاهدات مربوطه در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن کاظمی قمی چهارشنبه شب در حاشیه کمیته همکاری‌های مشترک استان‌های هم‌مرز با افغانستان در مشهد گفت: طرف افغانستانی موافق اجرایی شدن معاهده حقابه هامون است.

وی بیان کرد: پس از مذاکره برای حقابه هامون، آبی از سد کمال خان افغانستان رها شد، اما متاسفانه به دلیل اشتباهاتی که توسط هیات حاکمه افغانستان اتفاق افتاد، بخش اعظم این آب در شوره زارهای این کشور ریخت و از بین رفت.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که هیات حاکمه افغانستان به صورت مکرر تاکید دارد این است که معاهده بین‌المللی حقابه هامون باید اجرا شود، طی چهار ماه گذشته تلاش کردیم تا مسیر آب برای هامون باز شود که البته این آب هم باز شد اما در نهایت بنا به اذعان هیات حاکمه افغانستان، این اشتباه رخ داد.

قمی گفت: بواسطه این اشتباه نه فقط به مردم مظلوم سیستان خسارت وارد شد، بلکه خود مردم استان "زرنج" افغانستان نیز از این آب محروم شدند.

نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: الان آب پشت سد "کمال‌خان" نیست بلکه پشت "سد کجکی" است که با مرزهای ما حدود ۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد، با این حال در حال مذاکره با کابل هستیم تا معاهده را اجرا کنیم.

کاظمی قمی: آنها نیز موافق اجرایی شدن معاهده حقابه هستند و امیدوارم بتوانیم طی چند روز آینده هیات‌های فنی ما جلسات خود را با طرف افغانستانی در جهت اجرایی کردن معاهده انجام دهند.

وی همچنین گفت: اشغالگران که در افغانستان پس از شکست خفت بار از مردم این کشور، فرار کردند در حالت دور ایستایی دست از شرارت بر نمی‌بردارند، آنها به دنبال این هستند که بین ۲ ملت ایران و افغانستان شکاف، درگیری و بحران ایجاد کنند، اما هوشیاری مردم دو کشور نمی گذارد اهداف شوم دشمن محقق شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->